pondělí 8. února 2021

Óda na Hnilobu nejsvětější

Ó, Hnilobo,

Ty mocná tvořitelko,

hlíny živitelko,

slyš mou prosbu velkou!

 

Ó, Hnilobo,

Ty žroutko krav a žroutko lidí,

Tebe těla navždy sytí.

Svol mou múzou býti!

 

Ty, světice i znesvětice,

prostopášná poběhlice,

zahryzlice, rozplizlice;

prosíce a žadoníce

orodujem: dej nám více

shnilé píce v naší sýpce!

 

 

Ó, Hnilobo,

Ty mocná vílo,

masa kilo -

bláto zbylo!

 

Ó, Hnilobo,

Já klaním se Tvé kráse,

nech mou milou časem

uhnít trochu v pase.

 

Tak žádám bez prodlení

na shniloslužbě ranní:

vyslyš mne, má Paní,

neb bez Hniloby není

v těle mrtvém tření

vhodné pro páření!

 


Ó, Hnilobo,

Ty božský plode,

prostupuj mi chámovodem,

jsem-li toho hoden!

 

Ó, Hnilobo,

Ty sémě zmaru,

nech mne přihnít k stáru

na pohřební káru!

 

Ty, má Věčná, ať Tě cítím,

nechej také uhnít kvítí

na pomnících prostých lidí,

kteří se Tě mrzce štítí;

nedovol jim zapomníti

svaté: Hnití, základ bytí!




Žádné komentáře:

Okomentovat